• Reklama
Forum Technika TDS Układ paliwowy Wymiana pompy wtryskowej
Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: raven_1983 » 19 maja 2010 16:49

W środku jest sprężynka z metalowymi "podkładkami" na obydwu końcach, całość jest na delikatny ścisk, więc trzeba odkręcać ostrożnie aby nie zgubić.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: pawel1771 » 19 maja 2010 17:36

a jeszcze wracajac czy jak bym przełozył drugi silnik z pompa o nr995 i ze starego silnika przełozłył do tego nowego silnika nastawnik (pompa o nr 994) czy to bedzie działac
Awatar użytkownika
pawel1771
Bywalec
 
Rejestracja: 20 lis 2009 16:45
Lokalizacja: Brzesko
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: waldek » 24 cze 2010 08:13

Witam,skorzystam z tematu,mam pytanie do pawel1771,czy uporales sie z tym wyciekiem?bo mam ten sam problem tez cieknie gdzies z dolu,tylkoraczej blizej rozdziekacza generalnie caly dol jest mokry,drugie pytanie do kolegi raven_1983,gdzie dostane te graty do sciagniecia i ustawienia pompy,bo chyba trzeba ja wyjac do uszczelnienia,aha i jeszcze jedno gdzie najlepiej kupic te uszczelki?pozd.Witam ponownie,bylem dzisiaj INTERCARSIE pytalem o uszczelki nie maja takich ,gdzie je moge dostac?pozd.

Dodano: 27 Cze 2010 18:54

Witam,szukalem na allegro tez nie ma ,gdzie ja moge dostac te uszczelki?

Dodano: 28 Cze 2010 19:07

Witam,czy w boschu kupie te uszczelki?,trzeba miec moze jakis numer?pozd.

Dodano: 02 Lip 2010 21:05

Widze ze nikt nie odpowiada,zapytam jeszce ile kosztowalo by w zakladzie wymiana uszczelek+ustawienie i montaz?pozd.

Dodano: 08 Lip 2010 07:39

Pompa uszczelniona,koszt rozebrania,wyjecia pompy,uszczelnienia i montaz,ustawienie 240pln.pozd.

Dodano: 09 Lip 2010 20:52

Witam mam jeszcze jedno pytanie,czy wezyk przelewowy ten ostatni od dtrony kabiny ma byc zaslepiony ,czy dochodzi gdzies bo wlasnie po uszczelnieniu pompy i powrocie od mechaniora z tego przewodu paliwo cieklo,cpec prawi ze powinien on byc orginalnie zaslepiony.pozd.
waldek
Bywalec
 
Rejestracja: 20 lip 2008 10:30
Lokalizacja: OSTROWY
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: piesekleszek4 » 26 paź 2010 18:13

witam co to za specjalistyczny ściągacz do pompy o kturym tu mowa bo ja poodkręcałem wszystko tylko pompa mi wyleżdż niechce :?:
piesekleszek4
Świeżak
Świeżak
 
Rejestracja: 04 lip 2010 07:44
Rocznik: 0

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 14 lut 2011 07:41

Witam
Też mam problem z pompą. ropa teraz ucieka zewsząd pompiarz który dostał auto wymienił tylko 2 uszczelki na nastawniku i powiedział, że więcej nie będzie robić bo jest już za stary żeby ją wyciągać. Ja mieszkam na strasznym wygwizdowie gdzie wszędzie daleko a dobrego mechanika nigdzie nie ma. Więc miałbym ogromną prośbę. Bo już kupiłem uszczelnioną pompę u kogoś. Co z tym ściąganiem? Bo człowiek od którego kupowałem pompę twierdził, że trzeba ten dekiel ściągać, przy łańcuchu grzebać itp. Na allegro widziałem jakaś bmke do sprzedania która miała cieknącą pompę i człowiek wszystko przygotował. Tj rozkręcił pół auta belkę chłodnice zdemontował dosłownie wszystko z przodu, że można sobie podejść od przodu do pompy bez żadnego problemu link poniżej.
http://moto.allegro.pl/uszkodzone-bmw-e ... 32080.html
A tutaj w temacie piszecie , że udaje się to bez kompletnego rozbebeszania auta. Więc będę musiał to zrobić u siebie w domu. I czy mógłby ktoś napisać tak porządnie bez zdemontowania czego się nie obejdzie. A czego można uniknąć. No i może jakby ktoś miał blisko do mnie to też bym nie odmówił pomocy oczywiście odpłatnie.
Pozdrawiam Przemek
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: papwil » 14 lut 2011 08:49

po pierwsze skoro masz dobra pompe to nie potrzebnie kupowales druga, bo przeciez jak ją wyciagniesz to zamowisz sobie zestaw uszczelek w boschu, powymieniasz je i zalozysz na samochod. a co do demontazu to wystarczy odkrecic zaslepke w ramieniu napinacza chyba 17, odkrecic nakretke i wybic pompe. oczywiscie wczesniej musisz poodkrecac i odpiac wszystko przy pompie. tym bardziej ze masz 318tds i duzo miejsca miedzy silnikiem a chlodnica. zdejmij tylko tunel powietrzny i ogien. i pamietaj zeby po wyjeciu pompy nie krecic przypadkiem walem, nie popchnac samochodu na biegu itp zeby rozrzad nie przeskoczyl. najlepiej przed robota wrzucic ręczny i luz.
papwil
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2008 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 14 lut 2011 18:04

Pompę kupiłem bo już była uszczelniona i jest z 99roku czyli po lifcie a z tego co czytałem one lepiej się sprawowały niż te sprzed liftu. I człowiek który sprzedał pompę miał mi pożyczyć specjalnie dorobiony klucz do ściągnięcia pompy tylko, że jego akurat już znaleźć nie mógł. Jakby ktoś był w stanie mi go wysłać na tydzień byłbym bardzo zobowiązany.
Pozdrawiam
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: papwil » 14 lut 2011 18:23

jak sobie chcesz, nie bede Ci na sile zycia ułatwiac... i watpie zeby ktos Ci sciagacz wyslal, nawet jesli znajdzie sie ktos kto go ma...
papwil
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2008 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: raven_1983 » 14 lut 2011 18:27

prz3mek1 - Twoja stara pompa też już byłą uszczelniona...

Kupno nowej pompy z powodu cieknącej starej to po prostu kasa w błoto - zestaw uszczelek kosztuje grosze... a ta nowa "uszczelniona" też może się szybko rozszczelnić.

Swoją drogą - jakiego niby klucza potrzebujesz do odkręcenia pompy? :D

Chociaż bardzo bym szukał czegoś o co pytasz to nawet nie wiem jaki miało by to mieć kształt...
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: niebo » 14 lut 2011 18:37

Witam. Proszę wytłumaczcie mi :
Pękł wałek w pompie 994 -HDK, kolega ''raven_1983'' pisał, że można założyć w jej miejsce pompy starszego typu EDC tzn. 993 i 995, i tu moje pytanie: co z immobilizerem, jest nie wykrywany, nie aktywny, nie widziany przez resztę podzespołów czy trzeba coś przeprogramować w ECU ?
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 04 gru 2009 20:15
Lokalizacja: Poznań
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: papwil » 14 lut 2011 19:01

chodzi o sciagacz do pompy, nie chce mi sie wklejac linkow do allegro ale jest to cos co rownie dobrze zastepuje np przeluzka 1/2" i mlotek - po odkreceniu pompy trzeba ja sciagnac ze stozka w kole zebatym rozrzadu. ja przykladam przedluzke i daje ze 2-3 porzadne mlotki i pompa wyskakuje. pewnie jakbym codziennie sciagal pompy to kupilbym sobie sciagacz ale na jeden raz???!!! tym bardziej w 318tds to zupelna glupota bo masz duuuzo miejsca. a jesli masz problem z ogarnieciem tego to lepiej oddaj to komus do zrobienia...
papwil
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2008 23:04
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: raven_1983 » 14 lut 2011 20:47

Nie ma możliwości aby tak po prostu założyć całą inną pompę - musi być taki sam rodzaj nastawnika.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
 
Rejestracja: 16 mar 2009 09:56
Lokalizacja: Warszawa
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 15 lut 2011 07:25

Pompę kupiłem bo to i tak był pomysł ojca. I on lubi mieć części na zapas. A 400zł już uszczelnioną pompę która pojeździła pół roku to chyba nie dużo więc uległem namowom ojca :). Zestaw uszczelek też mam do swojej starej pompy. I nie ogarniam tego jak to zrobić dlatego się pytam o jakieś porady. Żeby podpowiedzieć ojcu co i jak bo on już trochę samochodów ponaprawiał więc on już trochę więcej ogarnia. A żebym nie stał jak kołek przy nim porostu chce się trochę o tej czynności dowiedzieć. I z chęcią bym oddał auto do mechanika ale w promieniu 50km nikt się tego nie chce podjąć. Auto nie odpala więc trzeba albo holować albo lawetę jedno i drugie mi nie pasuje ( tak wiem, że za cenę pompy miałbym za co opłacić lawetę ale już pompa kupiona). A klucz to ponoć są jakieś samoróbki z robione z dużej nakrętki z małym gwintem przyspawaną do tego kawałkiem rurki i dodatkowo jakaś długa śruba zrobiona do szpica żeby w tą dziurę weszła i można było puknąć młotkiem. Ale jeśli kolega papwil twierdzi, że taki ściągacz jest niepotrzebny więc nie będę nadużywać życzliwości forumowiczów:) porostu chce uzbierać jak najwięcej informacji które mi się przydadzą podczas wymiany pompy.
Pozdrawiam

Dodano: 28 Lut 2011 15:58

Witam
Dzisiaj wracając do domu zastałem fakt dokonany i tato wymienił pompe. Szkoda bo chciałem zrobić fotorelację i wrzucić coś dla jakiegoś podobnego laika jak ja może by się przydało. I tato kazał się dowiedzieć jak założyć pasek wieloklinowy bo chce nowy założyć.
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: siudek » 28 lut 2011 16:43

Kolego, czy dobrze rozumiem, założyłeś pompę z nastawnikiem HDK do silnika przed liftem, gdzie była stara pompa z nastawnikiem EDC?

Co do napraw i pracy eksploatacyjnych typu wymiana paska etc, polecam po prostu kupić książkę "Sam naprawiam BMW serii 3 e36" (np: http://allegro.pl/sam-naprawiam-samochod-bmw-serii-3-i1471631801.html lub http://allegro.pl/bmw-serii-3-e36-sam-naprawiam-wys-0-zl-wwa-i1474799914.html) albo zajrzeć tutaj: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2209.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 28 lut 2011 16:53

tak założyłem pompę z 99 roku do auta z 95 czyli przed liftem starą pompę dzisiaj została wyjęta i zamieniona na tą po lifcie. I chyba teraz czuje, że mam kolejny problem:)
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: siudek » 28 lut 2011 17:32

A możesz jaśniej? Tzn odpalił Wam samochód na nowej pompie w ogóle? Poza tym chyba się nie rozumiemy, rok 95 to już nastawnik HDK przecież, jakie numery tych pomp były?
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 28 lut 2011 17:56

No ojciec mówi, że nie sprawdził jaki numer był tej pompy kupionej (z 99 roku) on zawsze musi wszystko po swojemu robić i tak jak sobie obmyśli. A sam chciałem z nim ją wymienić, żeby sobie przynajmniej popatrzeć co i jak. Ale mam numery starej pompy Nr   0 460 491 995 VE R 578 i jakiś niżej jeszcze był 245 812
Auta nie odpalał, bo powiedział mi, że spadł mu pasek wieloklinowy czy jak mu tam i nie wie czy są jakieś specjalne metody żeby go nałożyć na te zęby więc wysłał mnie na forum, żebym się wypytał.
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: siudek » 28 lut 2011 21:00

491 czy może 494 jest przed 995? A z tymi specjalnymi metodami - ponawiam apel o ściągnięcie książki "Sam naprawiam", a przy zakładaniu paska należy ścisnąć napinacz i uważać żeby nie wygiąć rurki od vacum z przodu (zależy o co opierasz to czym ściskasz napinacz :D). Przy wymianie pompy najważniejsze jest aby auta nie ruszyć tak żeby wałka nie przekręcić. No i pytanie - jak Twój ojciec ustawił kąt wtrysku i dawkę paliwa po zamontowaniu? Podpiął interfejs aby sprawdzić wartości? Nie zapominajmy, że to nie jest pompa mechanicznie sterowana...

Generalnie aby auto jechało bez jakichś cudów dodatkowych należy założyć pompę z tym samym numerem, nie można sobie ot tak poszukać pompy która wygląda podobnie - dla uwidocznienia, pompy z VAGów TDI (vp-37) wyglądają również BARDZO podobnie jak sobie postawisz nawet obok, a różnią się jednak i zamienne nie są (to wtrysk bezpośredni, TDS to komora wstępna, inne ciśnienia etc). Z całym szacunkiem dla Twojego Ojca, ale kupowanie części "bo okazja" bez uprzedniego sprawdzenia czy pasują do danego auta i czy jest sens ich kupowania (pomijając cenę złomu) może skończyć się niepotrzebnymi nerwami i wyrzuconymi pieniędzmi. BMW to marka, która produkowała swoje samochody dla innej grupy docelowej niż VAG i stosowała wiele zabiegów, które znane były jedynie serwisom i zapaleńcom. Silnik to silnik, czy to w Wołdze czy w BMW, ale nie wszystko robi się tak samo.

Pozdrawiam.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: prz3mek1 » 02 mar 2011 17:37

Sytuacja na dziś dzień prezentuje się tak, że założyłem pasek wieloklinowy. I kręciłem trochę autem w nadziei, że zapali. Chechłał i chechłał i nic ale po wężyku było widać, że normalnie zaciąga paliwo. Więc dzisiaj odkręciłem świece bo w świeczkach jest tak, że dzisiaj grzeją jutro nie;) a ojciec twierdził, że kręci tak jak wtedy kiedy jedna świeca nie grzała. Świece sprawdzone i grzeją ale najciekawsze jest to, że kable nie podają prądu. Więc nie mogły grzać. Pewnie pompiarz zrobił jakieś zwarcie i się nawet nie przyznał... Więc teraz muszę znaleźć usterkę która odpowiada za brak prądu na świeczkach bezpiecznik albo jakiś przekaźnik:). Patrząc na wykręcone świece wszystkie były zalane ropą a przy kręceniu było widać chmurkę ropy aż miło:) więc pompa na 99% jest dobra.
prz3mek1
Bywalec
 
Rejestracja: 16 gru 2010 07:35
Lokalizacja: Głuchołazy
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie

Re: Wymiana pompy wtryskowej

Postautor: siudek » 02 mar 2011 22:33

Sześciocylindrowy silnik w normalnej temperaturze nawet nie da Ci odczuć, że jedna świeca nie grzeje. Jak dobrze pokręcisz to i przy jednej działającej lu ŻADNEJ działającej w końcu odpali (o ile nie ma -10). Co do prądu, jeśli nie podaje prądu po zapłonie, sprawdź bezpiecznik grzania świec (było o tym, blaszka w przekaźniku), poza tym w jakiej temperaturze sprawdzasz? No i nie widzę związku w niegrzejących świecach i pracy pompiarza (a co robił?).

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
siudek
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 08 sty 2009 20:47
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

PoprzedniaNastępna

Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości