• Reklama
Forum Technika TDS Układ paliwowy e34 - TDS z pompą mechaniczną (tuning)
Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

e34 - TDS z pompą mechaniczną (tuning)

Postautor: lw » 04 mar 2011 16:20

chciałbym poruszyć temat tdsa z mechaniczną pompą. założyłem taką i sądzę że może to być dobre lekarstwo na zapalanie i na tuning. proszę o wypowiedź w tym temacie, może ktoś już to robił?
http://www.youtube.com/watch?v=aL-F2TTrYXc
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, Dąbrowa Biskupia ,okolice
lw
Bywalec
 
Rejestracja: 01 maja 2008 12:08
Lokalizacja: Inowrocław
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: pietrek525 » 04 mar 2011 19:56

Kolego może napiszesz jak auto sie zbiera, osiągi,spalanie po ominięciu całej niby super elektroniki?
pietrek525
Bywalec
 
Rejestracja: 07 gru 2009 17:53
Lokalizacja: Świdnica
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: GuLuN » 04 mar 2011 20:22

Widziałem już kiedyś taki numer w mocno modzonym tadku z większym turbo a sprawdzałeś na hamowni jak to działa
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 15 mar 2010 20:18
Lokalizacja: Toruń
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: lw » 04 mar 2011 21:26

tak sobie dzisiaj wsadziłem taką pompę z nudów do omegi która idzie na części. na hamownię raczej nie pojadę :D ale pomyślę może do swojej bety to zainstaluje :D i dodam że na obroty wkręca się bez zamółki...dosłownie dzikus :shock:
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, Dąbrowa Biskupia ,okolice
lw
Bywalec
 
Rejestracja: 01 maja 2008 12:08
Lokalizacja: Inowrocław
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: błażej21 » 04 mar 2011 21:29

lw pisze:tak sobie dzisiaj wsadziłem taką pompę z nudów do omegi która idzie na części. na hamownię raczej nie pojadę :D ale pomyślę może do swojej bety to zainstaluje :D i dodam że na obroty wkręca się bez zamółki...dosłownie dzikus :shock:



A z kąt taką pompę dorwałeś i za ile możesz powiedzieć bo jakoś nie jestem w tym temacie
Sesja str 8 Zerknij i oceń moją Bunie

viewtopic.php?f=7&t=1927
Awatar użytkownika
błażej21
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 18 lis 2008 00:18
Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: dieselx5 » 04 mar 2011 21:33

czy to pompa od 2,4d czy td?
Awatar użytkownika
dieselx5
Bywalec
 
Rejestracja: 24 gru 2010 18:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Seria: E30
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 324d/td
Rocznik: 1987
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: pietrek525 » 05 mar 2011 07:48

Na allegro widziałem takie pompy,i nie są wcale takie drogie.
pietrek525
Bywalec
 
Rejestracja: 07 gru 2009 17:53
Lokalizacja: Świdnica
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: GuLuN » 05 mar 2011 10:50

No właśnie widze że kręci lepiej niż moja 325tds i zaczynam się zastanawiać nad takim modem rozwiązał by 90% awarii TDS

Grzebałem grzebałem i znalazłem

http://www.youtube.com/watch?v=TO8KJeWWKNI
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 15 mar 2010 20:18
Lokalizacja: Toruń
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: Markiej » 05 mar 2011 15:38

Ominięcie elektroniki powiadacie?? :D
Proszę o dokładny opis jak to zrobić. Bo może to być lekarstwo na moje problemy z elektroniką. Nikt się nie chce podjąć przerobienia instalacji z omegi do mojego rekina pod tds'a i może by się dało to wszystko ominąć.
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
 
Rejestracja: 19 sty 2011 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: wojtek_blekitny » 05 mar 2011 16:02

http://www.youtube.com/watch?v=BFCvBXTQAsI
Tu E23 z taką pompą (już kiedyś ten link wklejałem).
Pompa od E28 524TD.
Pytałem o to pompiarzy i stwierdzili, że można, ale to nie będzie jednak to (zadymienie etc), niech każdy sobie sam odpowie ;)
PS. Gulun, pisałem kiedyś do właściciela tej E36 z linku, który wkleiłeś, ale nic nie odpisał, a Serek wspominał, że mu się chyba silnik wysypał.
"Exercise your inner demons"
E34 diesel: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 06 wrz 2008 22:51
Lokalizacja: okol. Poznania
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: carl0s » 05 mar 2011 16:36

ameryki nie odkryliście... Taka pompka mechaniczna od td to podstawa do konwersji na 12mm, a to już prosta droga do budowy SuperTurboDiesla - kwestia wielkości suszarki pod maską i podlania paliwem. Niestety, ale w znakomitej większości przypadków generowana jest taka zasłona dymna za autem, że świata nie widać. Temat szeroko opisywany w necie - superturbodiesel, warto sobie poczytać. Dodam od siebie, że z silnika 300TD (OM603) po konwersji pompy na MYNA 12mm i dodaniu holseta HX50 uzyskuje się lekką ręką 400 - 500 koni, bez jakichkolwiek modyfikacji silnika. W STD, gdzie mechaniczny supercharger napedzia turbinę, te przyrosty mocy są jeszcze większe, ale to już niestety trzeba zakuć motor i przerobić głowicę.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 15 wrz 2010 06:36
Lokalizacja: Koszalin
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: pietrek525 » 05 mar 2011 16:48

Kiedyś już widziałem filmik z tego linku co wkleił Gulun,wtedy zastanawiałem się jaka pompa tam siedzi. Z tego co pisze Wojtek to tak się zastanawiałem jak będzie wyglądał problem z zadymieniem :shock: Natomiast u siebie w drugim aucie mam podkręconą dawkę,co prawda jest to jednostka 1.6 td i pompa mechaniczna,ale po wspomnianej modzie z pompą samochód zaczął lepiej się zbierać i oczywiście więcej kopcić. A podkręciłem tylko pół obrotu względem serii :wink:
pietrek525
Bywalec
 
Rejestracja: 07 gru 2009 17:53
Lokalizacja: Świdnica
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: GuLuN » 05 mar 2011 16:56

Wiecie zadymienie zadymieniem na ulicach jeździ tony nowszych TDi po chipsach z aledrogo i walą gorsze zasłony niż te tadki więc dymienie rzecz względna dla mnie akceptowalna.
Wiedział bym wcześniej że to plug and play to poszedł bym w tą pompę zwłaszcza że poszperałem w necie i ta pompa potrafi nakarmić cumminsa i dodga 5.9.
A co do mietka to polecam silnik om606 z w210 24 zaworowy znosi zawet 600 kucy na seryjnych gratach przy takich samych modach.
Dużo było na tej stronce niestety już nie istnieje a szkoda były wykresy i opisana cała modyfikacja mietka 190.
www.teamrwd.com/dieselboost
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 15 mar 2010 20:18
Lokalizacja: Toruń
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: lw » 05 mar 2011 19:57

piszecie o zadymieniu, przecież tą pompę można sobie regulować jak sie chce,dawka to kwestia indywidualna
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, Dąbrowa Biskupia ,okolice
lw
Bywalec
 
Rejestracja: 01 maja 2008 12:08
Lokalizacja: Inowrocław
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: witboy » 05 mar 2011 21:08

a zmiana pompy jest plug i play? o co kaman ze zmiana jej :d moze tak to pomodze im mniej elektroniki tym lepiej tylko ja mam automat to moze byc problem :d ale jak by auto mialo zap... to dobra by byla zmiana
witboy
Bywalec
 
Rejestracja: 22 sie 2010 13:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: lw » 05 mar 2011 21:59

zmiana jest prosta, założyłem ten temat żeby przedyskutować wszystkie za i przeciw. mp to czy będzie pokazywać spalanie itd.... ja to tylko zamontowałem i udowodniłem że to działa i że z pewnością silnik będzie żywszy.... opinie zostawiam dla Was.
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, Dąbrowa Biskupia ,okolice
lw
Bywalec
 
Rejestracja: 01 maja 2008 12:08
Lokalizacja: Inowrocław
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: witboy » 05 mar 2011 22:02

dla mnie zaslona dymna to zaden problem ciekawe co ze spalaniem...i reszta elektroniki.. chodz widzialem automat na linku wiec automat moze by podolal ;]
witboy
Bywalec
 
Rejestracja: 22 sie 2010 13:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: Markiej » 06 mar 2011 11:51

Panowie pomóżcie bo wóz stoi i się marnuje już ponad rok.
Co konkretnie muszę zrobić żeby to jeździło?? od A do Z.
Na razie mam tyle że silnik i skrzynia siedzą w aucie.
Nie chodzi mi o wyciąganie jakiś super mocy, chce tylko żeby śmigało jak seria.
Najbardziej interesuje mnie jak podpiąć sterowanie do turba.
Awatar użytkownika
Markiej
Bywalec
 
Rejestracja: 19 sty 2011 12:00
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1986
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: wojtek_blekitny » 06 mar 2011 16:42

Sterowanie turbosprężarki w 524TD jest takie jak w TDS- na siłowniku ("gruszce") masz króciec, kolejny króciec jest na korpusie sprężarki. Łączysz je wężykiem i nadciśnienie wytwarzane przez sprężarkę powoduje działanie siłownika, wysuwanie dźwigni i upust spalin poprzez WG.
Na pierwszym zdjęciu z tej aukcji ów wężyk jest wyraźnie widoczny:
http://allegro.pl/turbosprezarka-turbin ... 07990.html
"Exercise your inner demons"
E34 diesel: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
 
Rejestracja: 06 wrz 2008 22:51
Lokalizacja: okol. Poznania
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: TDS Z POMPĄ MECHANICZNĄ

Postautor: GuLuN » 06 mar 2011 16:48

Z tego wszystkiego moim zdaniem największym kłopotem było by ustawienie dawki i kąta wtrysku + gaszenie silnika na linkę.
Oczywiście przydały by się zestaw wskaźników do monitorowania silnika, bo niech mnie ktoś poprawi ale chyba coś by w zegarach trochę zgłupiało przy braku elektroniki.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 15 mar 2010 20:18
Lokalizacja: Toruń
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Następna

Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron