• Reklama
Forum Technika TDS Układ paliwowy objawy awarii pompy wtryskowej
Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

objawy awarii pompy wtryskowej

Postautor: bajciejek » 11 lut 2008 09:12

Mam objawy które świadczą raczej o awarii pompy ale dla pewności napiszę tu.
Objawy są następujące:
Przy zmianie biegu i puszczeniu pedału gazu najpierw auto nie reaguje na gaz, po chwili zapala się kontrolka DDE, kilka razy wcisnę pedał i jedzie dalej. Przy zmianie biegu nauczyłem się tego omijać, po prostu nie puszczam do końca pedału gazu. Przy jeździe normalnej jak puszczę pedał to dziej się to samo. Do tego dochodzi szarpanie przy rozpędzaniu i jak schodzi z obrotów to na koniec jest takie prychnięcie jak by miał zdechnąć.

Jest mi w stanie ktoś powiedzieć czy to pompa, jakie koszta regeneracji i gdzie zregenerować?
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: sebos76 » 11 lut 2008 10:19

tak, to na 99 % pompa dogorywa.
u mnie było podobnie, wymiana filtra paliwa oraz wymiana pompy paliwa w baku nic nie pomogła, podobnie jak specyfiki do czyszczenia wtrysków.
Pomogło dopiero oddanie samochodu (nie pompy wryskowej) do serwisu Boscha w Bydgoszczy.
Zabawa kosztowała ok. 2000 zł- zregenerowali co sie dało w pompie (tzn to co było zużyte)
Od tamtej pory (początek października) inny samochód, przede wszystkim przestał szarpać na niskich obrotach i ustały zupełnie objawy, które opisujesz w swoim poście
Na pochwalę zasługuje fakt, że po naprawie miałem w baku ok. 20 litrów paliwa więcej niż przed naprawą (robili jazdy próbne - ok 10 km) ale paliwa dolali zdrowo, bo jak odstawiałem do naprawy to zaczynała sie rezerwa :mrgreen:
Freude am Fahren
Średnie spalanie ON:
Obrazek
sebos76
Bywalec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 11:19
Lokalizacja: Chojnice
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: bajciejek » 11 lut 2008 13:51

Z tego co obdzwoniłem milion serwisów i jeszcze zadzwoniłem do mojego naprawdę rzetelnego majstra to uszkodzony jest tylko sterownik pompy. Zobaczymy co będzie jak podepnę pod kompa. Od razu zdam relację.
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: sebrikowy » 11 lut 2008 14:20

ja wlasnie skonczylem w sobote problemy z pompa,kolega sugerowal ci bosha bydgoszcz ale to droga firma,miedzy szubinem a kowalewem jest warsztat typowo naprawiaja wtryski ipompy ,mnie kosztowalo to zaledwie 200 zl.,ale musisz sie umawiac bo jest zawalony robota,nazywa sie Meckens...polecam
sebrikowy
zbanowany
zbanowany
 
Rejestracja: 27 sty 2008 19:56
Lokalizacja: szubin-rotterdam

Postautor: kifiu » 11 lut 2008 15:20

no to nie ma jak polecic warsztat ktory zawalil robote - oj sebrikowy sebrikowy :)
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 28 gru 2007 23:20
Lokalizacja: Kraków
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Postautor: biernus » 11 lut 2008 15:58

sebrikowy pisze:ja wlasnie skonczylem w sobote problemy z pompa,kolega sugerowal ci bosha bydgoszcz ale to droga firma,miedzy szubinem a kowalewem jest warsztat typowo naprawiaja wtryski ipompy ,mnie kosztowalo to zaledwie 200 zl.,ale musisz sie umawiac bo jest zawalony robota,nazywa sie Meckens...polecam


Kolego za 200 zlotych to nie zrobisz nawet pelnego uszczelnienia!
Za 200 zlotych to Ci PRAWDZIWI pompiarze moga DAWKE ustawic... nawet nie dotkna pompy, nie mowiac o wyciaganiu.
Pisze to z pelna odpowiedzialnoscia!!!
Bo znam realia TEGO rynku
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 20 sty 2008 22:57
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Postautor: bajciejek » 11 lut 2008 16:42

Mam odczyt błędów:
1 Delivery-controller control deviation
2 Czujnik sterujący, dystrybutorowa pompa wtryskowa
3 Przepływomierz z gorącym drutem

Tyle z błędów w silniku. Kto wie co oznaczają i ile tysięcy muszę szykować na naprawę?
Powiem tyle że nigdy więcej TDS-a...
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: biernus » 11 lut 2008 16:57

bajciejek pisze:Mam odczyt błędów:
1 Delivery-controller control deviation
2 Czujnik sterujący, dystrybutorowa pompa wtryskowa
3 Przepływomierz z gorącym drutem

Tyle z błędów w silniku. Kto wie co oznaczają i ile tysięcy muszę szykować na naprawę?
Powiem tyle że nigdy więcej TDS-a...


Poprzedni wsciaciciel wiedzial, kiedy sprzedac ;D
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
 
Rejestracja: 20 sty 2008 22:57
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie

Postautor: kifiu » 11 lut 2008 17:08

bajciejek pisze:Mam odczyt błędów:
1 Delivery-controller control deviation
2 Czujnik sterujący, dystrybutorowa pompa wtryskowa
3 Przepływomierz z gorącym drutem

Tyle z błędów w silniku. Kto wie co oznaczają i ile tysięcy muszę szykować na naprawę?
Powiem tyle że nigdy więcej TDS-a...


no tak - kolejna osoba ktora kupila auto za 5000zl i myslala ze funkiel nowka od dziadka z przebiegiem 14km (bo do kosciola mial 20m i dojezdzal tylko tam).

stary musisz wiedziec ze co tanie to drogie.za TDS-a w dobrym stanie trzeba odpowiednio zaplacic.jak dbasz to chodzi dlugo i namietnie.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
 
Rejestracja: 28 gru 2007 23:20
Lokalizacja: Kraków
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie

Postautor: bajciejek » 11 lut 2008 17:22

Po pierwsze nie kupiłem auta za 5k i nie myślałem że ma 20k przebiegu. Kupiłem auto z nadzieją że służy do jazdy a nie do naprawy. Tego dziada trzeba więcej robić jak jeździć. No a poprzedni właściciel to racja - wyczuł moment... Poza tym to nie wiesz co myślałem i za ile kupiłem. Chce to zrobić i sprzedać, chyba że ktoś zechce kupić takiego jakieś 5k taniej... dla zainteresowanego oddam za 20k z 10.98r skóra, xenon 220kkm...
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: Pete » 11 lut 2008 18:48

kifiu pisze:no tak - kolejna osoba ktora kupila auto za 5000zl i myslala ze funkiel nowka od dziadka z przebiegiem 14km (bo do kosciola mial 20m i dojezdzal tylko tam).

stary musisz wiedziec ze co tanie to drogie.za TDS-a w dobrym stanie trzeba odpowiednio zaplacic.jak dbasz to chodzi dlugo i namietnie.


Zgadza się w 100%.A te 5 tysi to pewnie w przenośni .Kolego bajciejek nie jest tak źle z Twoim autkiem,przepływka ok 1000 z hakiem,czujnik sterujący ok350,a może taniej zależy który,nie wiem co oznacz ten pierwszy błąd
hej
Pete
Bywalec
 
Rejestracja: 27 gru 2007 19:15
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie

Postautor: bajciejek » 11 lut 2008 21:29

Obdzwoniłem wszystkie serwisy i regeneracja sterownika pompy wtryskowej to koszt od 700 do 3500 tak wynika z wypowiedzi serwisów, znalazłem używkę po 150kkm za 800zł... Myślałem że chociaż przepływomierz tańszy... Trudno, zrobię to i sprzedam bo nawet w dłuższą trasę strach jechać.
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: Jawor » 12 lut 2008 00:19

bajciejek, z własnego doświadczenia Ci powiem, że mam więcej problemów z budą niż z silnikiem.

A jak z silnikiem to albo pierdoły albo wina własna, np. turbo.
Z poważniejszych rzeczy czeka mnie wymiana bendiksu.
Reszta to pierdoły w zawieszeniu i kosmetyce.
Implanty, stomatologia zachowawcza, endodoncja (także mikroskop) - Gdańsk.

Zobacz moją zieloną ropuchę!
Szukasz profesjonalnego lakiernika?
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 26 gru 2007 23:02
Lokalizacja: Gdańsk | Czarne
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie

Postautor: bajciejek » 12 lut 2008 09:09

Widocznie trafił mi się zaniedbany egzemplarz... Ja z reguły dbam o samochody ale ten mnie dobija a kosztował mnie już z 30k i kolejne trzeba ładować... Nie moge przejeździć więcej jak 1000km bez awarii.
bajciejek
Bywalec
 
Rejestracja: 06 lut 2008 19:08
Lokalizacja: Ostró Mazowiecka

Postautor: Łosiowy » 12 lut 2008 10:49

Kłopot z TDS-em to tylko i wyłacznie jego poprzedni właściciel.Te silniki wymagaja specjalnej troski :mrgreen: .Trzeba dbać o nie i nie czekać aż sie coś posypie do końca.
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
 
Rejestracja: 27 gru 2007 15:37
Lokalizacja: Sopot
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: sebos76 » 12 lut 2008 14:05

bajciejek pisze:Widocznie trafił mi się zaniedbany egzemplarz... Ja z reguły dbam o samochody ale ten mnie dobija a kosztował mnie już z 30k i kolejne trzeba ładować... Nie moge przejeździć więcej jak 1000km bez awarii.


no współczuje, można sie załamać..
ale troche za bardzo sie chyba napaliłeś na bajery przy kupnie samochodu, skóra, xenony...

Większość niestety tak kupuje.. grunt żeby był telewizorek, xenony, skóra, 18'' fele i inne bajery ....
Freude am Fahren
Średnie spalanie ON:
Obrazek
sebos76
Bywalec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 11:19
Lokalizacja: Chojnice
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Postautor: Bociek » 12 lut 2008 19:53

kumpel identycznie umoczył z e39 525tds do robienia pompa i wtryski, w pompie mu "coś" przestawili, jakiś talerzyk platynowy, kosztowało to stówkę i auto śmiga - było tak że wieszał mu się na obrotach i nie chciał schodzić i telepało go jak na wieszającym się wtrysku na wolnych obrotach - zrobili w Gdańsku Stara Oliwa, jest tam dobry zakład i rozsądne ceny. Wtryski trochę mu leją ale oprócz małej czarnej chmurki za nim jest ok (no i pewnie wypalających się powoli tłoków), zaraz po tym padło mu sprzęgło. Morał jest taki że kupił tds'a dość tanio ale z myślą że jeżeli będzie trzeba coś zrobić, to zrobi. Czasami nie opłaca się kupić taniej.
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
Awatar użytkownika
Bociek
Bywalec
 
Rejestracja: 12 lut 2008 08:57
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 0

Postautor: tomi5 » 12 lut 2008 20:40

Panowie czytam te posty i czytam i stwierdzam że E39 z silnikiem 2,5tds jest o wiele więcej zajechanych niż e34, od jakiegoś czasu naczytałem się i nasłuchałem od znajomych że kupili e39 2,5tds i makabra jakieś doktory powlewane do silnika cuda niewidy, po prostu nie wiem co się dzieje, na dzień dzisiejszy nie kupił bym e39 2,5tds
Obrazek
tomi5
Bywalec
 
Rejestracja: 08 sty 2008 09:55
Rocznik: 0

Postautor: Bociek » 12 lut 2008 23:22

tylko i wyłącznie 3.0d
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
Awatar użytkownika
Bociek
Bywalec
 
Rejestracja: 12 lut 2008 08:57
Lokalizacja: Gdańsk
Rocznik: 0

Postautor: sebos76 » 13 lut 2008 07:29

Bociek pisze:tylko i wyłącznie 3.0d


no to muszę cię zmartwić, bo jak kupisz zajechanego 3.0d to koszty napraw będą nawet wyższe niz w tds. A paść może wszystko, reguła są padnięte przepływomierze, wtryskiwacze, koła dwumasowe..

niestety podzespoły silnika w samochodach td są bardzo drogie
Freude am Fahren
Średnie spalanie ON:
Obrazek
sebos76
Bywalec
 
Rejestracja: 28 gru 2007 11:19
Lokalizacja: Chojnice
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Następna

Wróć do Układ paliwowy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości